keskiviikko 17. elokuuta 2011

Mielenkiintoisia juttuja ja vastaukset

Helsingin sanomissa on ollut mielenkiintoinen artikkeli istumisesta. Tottahan tuo on, toimistotyöläisenä istun päivittäin 8-16 välin, ja aina välillä tulee jopa parin tunnin pätkiä kun en penkistä nouse! Pitäisikin muistaa vaikka juosta vessassa tai tehdä lenkkiä pitkin käytäviä. Tämä kesätyö tosin loppuu jo ensi viikolla, ja sen jälkeen toivottavasti edessä ovat uudet haasteet. :)

Kuntoplussan sivuilta taas löytyi vatsa-akatemia, josta löytyy vatsalihasliikkeiden tekoon ohjelma 24 viikolle! Ajattelin aloittaa tuon vasta-alkajien ohjelman ensi viikolla, eilen ostin jo jumppapallonkin. ;)

Ja sitten, vastaukset toppahapan kysymyksiin:
Pyyhi vitriinissä olevasta kristallipallosta paksuin pölykerros pois päältä ja vilkaise siihen. Mitä näet viiden ja kymmenen vuoden kuluttua tapahtuvan elämässäsi?

Avaa myös päiväkirjasi ja kerro meille, missä olit ja mitä teit ollessasi 2, 5 ja 7 vuotta nykyistä nuorempi? :)


Aloitetaan menneisyydestä. ;)
7 vuotta sitten: 7 vuotta sitten ikää oli 15 vuotta. Silloin olin ylipainoinen (ylläri), silmälasipäinen luokan fiksuin tyttö. Se hiljainen ja kiltti, syrjäänvetäytyvä ja hieman kiusattu. Kasiluokan keväällä olin aivan surkea, melkein masentunut. Sitten vaihdoin totaalisesti maisemaa rippileirin ajaksi ja huomasin, että ihmiset pitävät minusta, ovat ystävällisiä eivätkä syrji minua. Sain sieltä paljon uusia ystäviä, jotka auttoivat minua jaksamaan yhdeksännen luokan syksyn yli.

5 vuotta sitten: Olin 17-vuotias luokion kakkonen. Olin sosiaalisempi ja tutustunut luokkani tyttöihin. Harrastin ratsastusta ja kirjoittamista. Olin edelleen se luokkani fiksuin tyttö, mutta enää minua ei syrjitty ja jätetty ulkopuolelle. Olin edelleen ylipainoinen. ;)

2 vuotta sitten: Ikää oli 20 vuotta. Opiskelin ensimmäistä vuotta ammattikorkeakoulussa, viihdyin, olin entistä sosiaalisempi ja koin kuuluvani porukkaan. Olin löytänyt miehen, seurustelua oli 2 vuotta sitten takana puolen vuoden ajan. Olin onnistunut laihduttamaan n. 10kg, jotka tosin viimeisten kahden vuoden aikana tulivat korkojen kanssa takaisin...

Entäs tulevaisuus? Sen suunnitteleminen on aina vain vaikeampaa. Viiden vuoden päästä? Olen toivottavasti töissä jossain - se missä, ja millä alalla, on vielä epäselvää. Todennäkösesti en vielä silloin ole maatilan emäntä, mutta mistäs sen toisaalta tietää? Olemme todennäköisesti ehtineet miehen kanssa naimisiin, lapsia tuskin on. Eläinlapsia toivottavasti sitäkin enemmän. ;) Olen normaalipainoinen ja liikunnallinen ihminen. Entäs sitten se 10 vuotta? Silloin toivottavasti spv on tehty, ja olen lypsykarjatilan emäntä. Sitä sitten en tiedä, että kuljenko tilan ulkopuolella töissä vai en... Lapsiakin kymmenen vuoden päästä ehkä jo on. Kamalan vaikeaa ajatella noin kauas tulevaisuuteen, kristallipalloni on hieman hämärä. ;)


7 kommenttia:

  1. Hyvä vinkki istumatyötä tekeville: nouse aina seisomaan kun puhut puhelimessa. Mulla toimii tämä hyvänä istumisen "katkaisijana", kun puhelin kuitenkin täällä toimistossa pirisee aika usein.

    VastaaPoista
  2. Kivaa Brego, että sinäkin aloitit Vatsa-akatemian. Voimme sitten vaihtaa kokemuksia. Aloitin saman vatsa-akatemian maanantaina =) Ehkä nyt on toivoa, että jaksan viedä ne kaikki 8 osaa loppuun saakka, kun sitä tekee joku muukin =) Kannustetaan toinen toisiamme!

    VastaaPoista
  3. Brego: Jos haluat nuo osat word-dokkarina, niin laita mulle mailia, niin lähetän ne. Kokosin aina yhden osan yhdeksi tiedostoksi ja liitin siihen myös sen kokeneille suunnatun ohjelman myös. On paljon kätevämpi katsoa papereista sen jumppapallon vierellä mitä seuraavaksi pitää tehdä kuin koneelta ja ne kulkee helpommin mukanakin mihin tahansa menen.

    VastaaPoista
  4. LihavaLady: aika hyvä idea :) harmi vain mulla ei paljon puhelin pirise..

    PeeKoo: mä aloitan ens maanantaina, tulen siis aina viikon sua jäljessä :D Hmm, siis kokositko ne jotenkin eri tavalla kuin nuo word-tiedostot, mitä tuolla kuntoplussan sivuilla on?

    VastaaPoista
  5. Keräsin samaan dokkariin kuvaotteet niistä videoista sekä kuvien yhteydessä olleet ohjeet niiden taulukoiden perään omiksi sivuiksi. Sivulla 1 on ne taulukot, sivulla kaksi ei edistyneemmälle ohjeet kuvien kera ja sivulla 3 on edistyneemmälle ohjeet kuvien kera :) Oli melkoinen työ, mutta uskon, että siitä on vielä hyötyä.

    VastaaPoista
  6. PeeKoo: oo, sä olet nähnyt vaivaa :) laita vain mulle spostiin, jos ehdit: afatass89(a)gmail.com :)

    VastaaPoista