tiistai 16. elokuuta 2011

Haaveilua

Viime viikolla työkaveri kysyi, onko minulla jotain tavoitetta hölkkä/juoksuharrastuksessani. Sanoin, että no jos jaksaisin sen 10km tämän vuoden puolella, en mä koskaan mitään puolimaratonia rupee yrittämään.

No, sitten PeeKoo haastoi blogissaan kaikki mukaan Helsinki City Runille toukokuussa 2012. Ja minähän aloin pohtia. Että josko? Voisinko? Pystyisinkö? Uskaltaisinko? Yrittäisinkö? Minä, ylipainoinen, läski plösö juoksisin puolimaratonin? Ja päätin, että minä näytän itselleni ja muille. Että minä en ole laiska sohvaperuna, vaan minä pystyn ylittämään itseni. Minä pystyn tähän muutokseen. Minä en anna periksi ja luovuta, vaan etenen hitaasti (kirjaimellisesti!) ja sitkeästi kohti tavoitettani. Joten, näillä sanoilla, minä osallistun.

8 kommenttia:

  1. Mä kyllä ihailen sua (ja kaikkia jotka osaa juosta) enkä hetkeäkään epäile ettetkö pystyisi juoksemaan puolimaratonia. Hienoa Brego!

    VastaaPoista
  2. Aivan ihanaa Brego, että tulet mukaan!!! Toivottavasti vielä moni muukin lähtee mukaan. En minäkään ole aivan 100 varma siitä, että jaksanko koko matkaa, jos en jaksa, niin kävelen hetken ja taas juoksen. Mennään sitten vuorottelemalla kävelyä ja etanahölkkää, jos muuten ei jaksa.

    VastaaPoista
  3. Ninni: no, ei tää mun etenemiseni ehkä mitään kunnon juoksua ole, mutta kävelyvauhtia lujempaa kuitenkin. Ja kiitos :)

    PeeKoo: Eihän se vauhti pääasia ole, vaan itsensä ylittäminen. :) Katsotaan sitten keväällä millaiseen vauhtiin pystytään.

    VastaaPoista
  4. Mä veikkaisin, että jos jaksat samalla lailla tuota juoksua/hölkkää kun nytkin niin kevyesti menee puolimaratoni 9kk päästä. Vielä piiiitkä aika kasvattaa kuntoa. :)

    VastaaPoista
  5. Ihan mahtava päätös ja aivan taatusti pystyt juoksemaan puolimaratonin ensi keväänä! :)

    VastaaPoista
  6. Ere: jep, toivon todella, että motivaatiota riittää, eikä tule mitään isoja takapakkeja :)

    Quantina: kiitos tsemppauksesta :)

    VastaaPoista
  7. Vau :) Ihana haave ja hieno päätös! Tsemppaamme kaikki täällä sinua ja olemme täysin varmoja, että sinä kykenet siihen toukokuussa. Onhan koko piiiiitkä talvi aikaa tehdä töitä sen eteen :)

    Onnistumisen iloja lenkkipolulle ja kunnon kohenemista pikkuhiljaa!

    VastaaPoista
  8. Kaneli: kiitos! Ihanaa tietää, että tukea löytyy. Se tsemppaa yrittämään paljon paremmin kuin se, että tietäisi kaikkien nauravan ja odottavan epäonnistumista.

    VastaaPoista