perjantai 13. heinäkuuta 2012

Cooper.

Tänään juoksuohjelmassa luki, että 60 minuuttia vaihtelevalla vauhdilla. Koska aikaisemmin olin bongannut ...in motion-blogista haasteen cooper-testille, pääätin, että minun vaihteleva vauhtini tarkoittaisi cooperin testiä. Aluksi hölkkäilin rauhallisesti n. 4 kilometriä ja sopivan suoran tullessa kohdalle aloitin cooperini. Valitsin pätkän niin, että sain juosta mahdollisimman tasaisella ilman mäkiä. Juoksuradan mutkat jäivät puuttumaan, mutta sille ei oikein voi mitään.

Lähdin juoksemaan sellaista hyvän reipasta vauhtia, jota helposti pääsin. Puolen minuutin kohdalla mp3-soittimesta loppui akku. Puolivälin jälkeen vilkaisin sykemittaria ja vauhdin ollessa 5:50min/km pelkäsin hetken jaksanko loppuun asti. Mutta jaksoinhan minä! Viimeinen minuutti oli pitkä, kun usein piti vilkaista kelloon ettei vain mene yliajalle. Olin todella ylpeä, kun tulokseksi tuli 2110 metriä! Keskitasoon se taitaa taulukoiden mukaan kuulua, mutta minulle tulos on loistava. Minä, joka viime kesänä iloitsin siitä, että juoksin 12 minuuttia kerrallaan. Hiljaa ja hitaasti. Upeaa!

Cooperin jälkeen kävelin pari minuuttia ja hölkkäsin kotiin. Vähän jäi vajaaksi tuo tunnin lenkki, mutta eipä se taida niin vakavaa olla. :) Ajattelin uusia tämän testin joskus. Koska? Millaisella aikavälillä olisi hyvä seurata kehitystään?

p.s. Paino 89,9kg. Koska tietty aika kuukaudesta.

p.p.s. Toivottavasti minulla on huomenna jotain oikein ihanaa kerrottavaa!

4 kommenttia:

  1. Hieno vauhti! Tuollaista pitäisi itsekin kokeilla. Voi yllytys sentään! :)

    Jään odottamaan sen oikein ihanan lukemista! :)

    VastaaPoista
  2. Vautsi! Hyvä sinä!

    kuukausi tai kaksi on hyvä aika uusia, samassa ympäristössä mielellään. Riippuu tietenkin kuinka paljon ja tavoitteellisesti juokset. Ehkä kaksi kuukautta näyttää kehittymisen selvemmin =)

    VastaaPoista
  3. Onnittelut! Tosi hieno tulos. Se viimeinen minuutti tosiaan on PITKÄ. Pitäisi joskus kokeilla Cooperia muuallakin kuin kentällä. Ainakin maisemat olisivat mielenkiintoisemmat. :)

    Tänäänhän on huomenna! Odotan mielenkiinnolla. ;)

    VastaaPoista
  4. Ihanaa Brego! Mahtava suoritus! Minä olen juoksemisesta siirtynyt toistaiseksi pyörien päälle. Katson myöhemmin, kun saan painoa alas, jos taas alkaisin juoksemaan.

    VastaaPoista